Hybris Production AB // Shirtstore Org.nr 556643-5730
I priserna ingår moms med 25%. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser pga olika omständigheter som t.ex. ändrade inköpspriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
Betalning
Hybris strävar hela tiden efter att det ska vara enkelt, flexibelt och att det ska kännas tryggt för dig att handla hos oss. I kassan bekräftar du ditt köp, accepterar våra och våra partners villkor, accepterar din betalningsskyldighet och avtalsbundenhet samt väljer du hur du vill betala. Vår betallösning är utvecklad och administreras av Klarna. Fullständiga villkor och information om betallösningar uppdateras löpande och presenteras i kassan
Ej avhämtade paket
För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Hybris rätten att debitera kunden kostnaderna för frakt/returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad, detta faktureras då när paketet kommer i retur till oss och kostnaden för detta är i dagsläget 395.-.
Transportskador
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det bör du anmäla det genast på platsen. Har du hämtat ut och öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss. Transportskada skall reklameras till oss inom skälig tid från det felet upptäckts eller borde upptäckas.
Adressändring / Ändrat förfogande
Om ni har fyllt i felaktiga adressuppgifter och vi hunnit skicka ert paket är kostnaden 250.- för att ändra uppgifterna i efterhand. Detta är Postens avgift för ändrat förfogande. Ändringen kan ta upp till 48 timmar att genomföra och avgiften kommer att faktureras dig i samband med ändringen.
Ångerrätt - 30 dagars ångerfrist
Är du inte nöjd med något du beställt har du 30dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om varan är slut eller vid förseningar. Ångerrätten gäller med undantag för kundspecifika beställningar, som exempelvis "eget tryck". Fullständig återbetalning vid utnyttjande av ångerrätt bortfaller om varan varit använd och dess tillstånd bedöms då efter försäljningsdugligt skick. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är korrekt betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalat eller korrigerar vi er faktura. För att få full återbetalning, måste den returnerade produkten vara i ursprungligt skick.
Returer eller byten skickas till:
Hybris Production AB
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
OBS: Fyll i och bifoga retursedeln som ni hittar nedan.
Ladda ner retursedel
Bytesrätt/retur
Du får byta fritt inom 30 dagar om du byter till annan färg eller storlek eller annan vara med samma pris. Vid övriga byten korrigeras mellanskillnaden samt en ny fraktkostnad kan komma att debiteras. Fyll i retursedeln, som ni hittar här, och skicka den tillsammans med era kläder/varor till oss. Du betalar själv frakten när du skickar din retur till oss.
Reklamationer
Vid reklamation, om en vara är felaktig, felexpedierad, transportskadad etc kontakta alltid vår kundtjänst och invänta instruktioner innan du skickar varan. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s (Allmänna reklamationsnämndens) rekommendationer.
https://www.arn.se/ - Postadress: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm
Via EU-kommissionens hemsida kan du även där få hjälp med en eventuell tvistelösning
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sv.htm
Personuppgifter
Hybris är ansvariga för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Dina personuppgifter kommer att behandlas av oss framförallt för att administrera kundrelationen samt för marknadsföringsändamål. Hybris och våra samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att exempelvis kunna erbjuda dig en trygg betalning via vår kassalösning och för att kunna förenkla betalningsprocessen. Personuppgifterna används även för att säkerställa din identitet och utföra kreditbedömningar. Uppgifterna används för Hybris egen del och för våra partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Hybris värnar om skyddet för personuppgifter och har vidtagit lämpliga åtgärder i enlighet med dataskyddslagstiftning för att skydda dessa uppgifter. Du har rätt att begära att få information om de uppgifter som rör dig, så som ett utdrag av registrerade uppgifter, att registrerade uppgifter ändras och att dina registrerade uppgifter raderas Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation.
Falska beställningar
Alla falska beställningar polisanmäles, ert IP-nummer registreras vi köpet.
Leveranstider.
Din beställning skickas alltid så fort som möjligt, oftast har ni era varor inom 2-4 arbetsdagar. Dock kan leveransen ta upp till 10 arbetsdagar vid hård belastning eller restnoterade varor. Du har alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om vi inte kan hålla dessa leveranstider. Som transportör använder vi oss av postnord.
Cookies
Hybris använder cookies för att butiken ska fungera, för att samla in statistik till vår marknadsföring samt framtida utveckling. Cookies används av nästan alla webbsidor.
I vissa fall fungerar en sida inte alls utan cookies. En cookie är en liten textfil som sparas i din dator och gör det möjligt för en web-sida att känna igen din dator och samla in information om exempelvis vilka varor du tittat på och lägger i din varukorg.
En cookie kan inte se vem du är eller vad du heter, heller inte var du bor eller vem som använder din dator, den kan heller inte sprida några virus eller skada din dators program.
Väljer du att inte acceptera cookies kan du ställa in detta i din browser, observera då att flertalet av funktionerna i butiken kommer inte att fungera och det kommer inte att fungera att genomföra ditt köp.
Pris och produktinformation
Vid eventuella fel i produktinformationen gällande exempelvis lagerstatus och pris förbehåller Hybris sig rätten till att annullera beställningen, du kommer då att bli informerad om detta av vår kundtjänst.
Force Majeure
Vid omständigheter utanför Hybris kontroll som exempelvis ändrad lagstiftning, myndighetsbeslut, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, naturkatastrofer, pandemi, epidemi och liknande händelser har både du som kund och Hybris rätt att häva köpet.
Kunder under 18 år måste ha målsmans godkännande för att beställa.