Ingen affär är avslutad förrän du fått, provat och godkänt dina varor. Därför har du 30 dagars ångerfrist när du handlar hos oss. Kort sagt – du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka!
Detta betyder att du har 30 dagar på dig efter att du mottagit varan att välja antingen byte av varan, eller att få pengarna tillbaka för varan. Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att prova varan. Varan måste däremot skickas tillbaka i oförändrat skick, dvs du får inte använda varan och sedan skicka den åter, i sådana fall kommer en värdering göras och återbetalningen baseras på detta värde. För att få full återbetalning, måste således den returnerade produkten vara i ursprungligt skick. Vid byte eller retur står du för transportrisken o portot. Spara alltid följesedeln/kvittot/kollinummer tills returärendet är avslutat, detta underlag används alltid vid eventuella reklamationer till Posten.
Hur gör jag för att byta en vara? - Fyll i retursedeln som ni laddar ner här.
När du ska skicka tillbaka varan rekommenderar vi att du går tillbaka till ditt utlämningsställe och ber dem hjälpa er med portot. Du står själv för returportot när du skickar returen till oss. Vår adress hittar du på hemsidan och retursedeln.
När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig, denna portokostnaden står vi för.
Hur gör jag för att returnera en vara? - Fyll i retursedeln som ni laddar ner här.
När du ska skicka tillbaka varan rekommenderar vi att du går tillbaka till ditt utlämningsställe och ber dem hjälpa er med portot. Du står själv för returportot när du skickar returen till oss. Vår adress hittar du på hemsidan och retursedeln.
Om du returnerar hela eller delar av din order kommer beroende på det betalsättet du ursprungligen valt antingen din faktura att makuleras/korrigeras alternativt återbetalas summan till det kort eller det konto du gjort din betalning ifrån. Alla ändringar och uppdateringar bekräftas via mail. När returen registrerats tar det 2-5 bankdagar innan du ser en eventuell återbetalning på ditt konto
Hur gör jag för att reklamera en vara?
Vid reklamation kontaktar du alltid först vår kundtjänst och inväntar vidare information och instruktioner för hur du vi kommer att hantera ditt ärende. För att vi ska kunna stå för returfrakt måste vi ha möjlighet att skicka er en fraktsedel då vi inte kan ersätta egna utlägg i efterhand. Således är det viktigt att du meddelar oss och avvaktar svar. Skicka gärna ett par bilder som förklarar anledningen till din reklamation redan i ditt mail så kommer ärendet gå snabbare att hantera.
Vår returadress:
Hybris Production AB
Genvägen 1D
231 93 Trelleborg